زبان فرانسه

چرا باید زبان فرانسه را بیاموزیم؟

 ارتباطات

یک دلیل واضح برای یادگیری زبان فرانسه، توان برقرار نمودن ارتباط با کسانی است که به این زبان سخن می گویند. تصور کنید سفر شما چقدر جذابتر خواهد بود وقتی بتوانید به زبان همان کشور صحبت کنید و یا همکاران تجاری شما در کشورهای فرانسهزبان چه تاثیری از "تسلط شما به زبان فرانسه" خواهند گرفت؟ اگر قصد ادامهتحصیل یا مهاجرت به کشورهایی چون فرانسه و کانادا داشته باشید، زبان فرانسه یک نیاز پایهای برای زندگی و ارتباط با جامعه و دانشگاه خواهد بود.

درک کاملتر از فرهنگ ملل فرانسه زبان

 دانستن یک زبان جدید این فرصت را به شما میدهد که بتوانید به فرهنگ آنها نزدیکتر شوید. زبان و فرهنگ همیشه پابهپای یکدیگر پیش میروند و این "زبان" است که دنیای ما را میسازد و دنیای ماست که زبان را میسازد. یادگیری زبان جدید ذهنها را برای دریافت ایدههای جدید و نگاهی نو به دنیا آماده میکند. ترجمه هیچگاه مفاهیم واقعی را آنگونه که هستند انعکاس نمیدهند پس شما این امتیاز را دارید که از ادبیات، موسیقی و فیلمها با زبان اصلیشان لذت ببرید.

کار و تجارت

 دانستن یک زبان جدید ابزاری است که ارزش کار شما را در بازار کار بالا میبرد. همیشه سازمانها و شرکتها تلاش میکنند کسانی را استخدام کنند که با زبانهای دیگر آشنایی داشته باشند و همیشه بخش آشنایی با زبان در رزومهها یک بخش مهم بوده است.

 شناخت بهتر زبان مادری

 یادگیری زبانهای دیگر باعث میشود زبان مادری خود را نیز بهتر درک کنید. با منشا و تاریخچه بسیاری از لغات، ساختارها، ضربالمثلها و ... آشنا میشوید. برای خیلی از ماها یادگیری زبان ذاتی بوده است به این معنی که ما میتوانیم یک مفهوم را با استفاده از زبان مادری خود بیان کنیم اما نمیدانیم دقیقا چرا از این روش خاص برای بیان این مفهوم خاص استفاده میکنیم. با یادگیری زبان دلیل بسیاری از این سوالها را خواهیم فهمید.

 نمرههای خوب

 از زمانی که یادگیری زبان در میان کودکان افزایش یافته، نمرههای ریاضی ایشان نیز پیشرفت کرده است(منبع: Admissions Testing Program of the College Board). یادگیری زبان باعث میشود هنرهای کلامی، قدرت حل مسئله، حافظه و خودآموزی در کودکان تقویت شود.

فرانسوی در بازار کار

حدود 25 درصد از سرمایهگذاری شرکتهای بزرگ آمریکایی در کشورهای فرانسوی زبان انجام میشود. بسیاری از کمپانیهای بزرگ آمریکایی در کشورهای فرانسهزبان (که تعداد آنها بسیار زیاد است) شعبههایی تاسیس کردهاند که به موجب آن فرصتهای شغلی زیادی (حدود 2400 کمپانی و 240000 فرصت شغلی) به وجود آمده است. از این میان میتوان به شرکتهایی مانند IBM، مایکروسافت، Mattel، Dow Chemical، کوکا کولا، Ford و HP اشاره کرد. همچنین است در مورد کمپانیهای فرانسویزبان (حدودا 3000 کمپانی) که در سایر کشورها فرصتهای شغلی زیادی (حدود 700000 فرصت شغلی) ایجاد کردهاند. از این میان میتوان به کمپانیهای بزرگی مانند زنیت، Mack Trucks،RCA Thomson و بیک اشاره کرد.

زبان فرانسه در جهان 

زبان فرانسه به عنوان زبان رسمی در بسیاری از سازمانهای بینالمللی استفاده میشود از جمله سازمان ملل متحد، کمیته بینالمللی المپیک و سازمان هلال احمرزبان فرانسه زبان فرهنگ است. همیشه فرهنگ، هنر، آشپزی، رقص و طراحی مد ما را به یاد زبان فرانسه میاندازدکشور فرانسه بیشترین جایزه نوبل ادبیات را در جهان ازآن خود کرده است.فرانسه یکی از بزرگترین تولید کنندگان فیلم در جهان استزبان فرانسه دومین زبان پرکاربرد و پرمحتوا در اینترنت است.
پربازدیدترین کشور جهان، کشور فرانسه و پربازدیدترین محل در جهان، برج ایفل است

 

دوره های زبان فرانسه

دوره های زبان فرانسه در موسسه آموزش عالی بهروش مشتمل بر دو دوره فرانسه عمومی و فرانسه تخصصی می باشد.

دوره های عمومی فرانسه شامل دوره های ترمیک و فشرده است که بر اساس آخرین متد روز مراکز زبان کشور فرانسه، Alter ego +  و در طی 9 ترم برگزار می شود.این کتاب که در پی چاپ ویرایش جدید کتابAlter ego می باشد،در سه سطح A1, A2 و B1 زبان آموزان را تا سطح مناسبی از زبان فرانسه آشنا می سازد.

هر کتاب در سه ترم و هر ترم به مدت 28 جلسه به طول می انجامد که در پایان هر کتاب کارنامه ای مبنی بر اتمام سطح A1, A2 و یا B1 به زبان آموز اعطا می گردد.

دوره های تخصصی فرانسه شامل کلاس های مکالمه برای سطوح پیشرفته و همچنین دوره های تخصصی شامل دوره های حقوقی، پزشکی، گردشگری و... می باشد . 

 

برگزاری دوره های آموزش زبان فرانسه  ازسطح مبتدی تا بیشرفته  با به روزترین متد آموزشی:

Alter égo +

از جدیدترین متد های اموزش زبان فرانسه و برای گروه سنی نوجوانان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است.

این متد در این کتاب درمقطعAllienceFrançaise نیز تدریس میشود .

 در  دو  دوره ی 28 جلسه ی یک ونیم ساعته  برگزار میشود که معادل  56 ساعت آموزشی می باشد.A1

از جدیدترین متد های اموزش زبان فرانسه می باشد و برای گروه سنی نوجوانان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است. اين متد در AllienceFrançaise تدريس مي شود و در3 جلد طراحي و تنظيم شده است، به اين ترتیب كه هر جلد آن در برگيرندهٔ يكي از سطوح زبانی(A1/A2-B1/B2-) و مطابق با استاندارد هاي جهاني آموزش زبان فرانسه است.

اين كتاب همراه با سي دي صوتي و تصويري می باشد که از كيفيت بسيار بالایی نیز برخوردار است.

آنچه اين متد را از ديگر متدهاي آموزشي متمايز ميسازد آن است كه اين متد همزمان بر چهار مهارت زباني تكيه دارد و زبان آموز علاوه برآنكه بعد از به پايان رساندن كتاب اول آن قادر به صحبت كردن می باشند بلكه اين توانايي را نيز دارد تا نامه و يا متني را به زبان فرانسه در حد مبتدی بنويسد و يا متني نه چندان راحت را به زبان فرانسه بفهمد و مكالمات روزمره فرانسویان را صحيح بكار برد.

فصول کتاب طوری تنظیم شده است که زبان آموز بعد از گذراندن یک جلد کامل از کتاب، به راحتی می تواند از عهده مکالمات روزمره زبانی بر بیاید و البته این متد به موازات آن به مباحث ساختاری و گرامری زبان هم به خوبی می پردازد.

سطح هر جلد بر اساس استانداردهای اروپا

·         Alter ego+ 1 شما را به سطح A1 می رساند 

·         Alter ego+ 2 شما را به سطح A2 می رساند 

·         Alter ego+ 3 شما را به سطح B1 می رساند





دوره های بزرگسالان

  

Alter égo +

(DOSSIER)فصول

سطـح

کتـاب درسی

مقطـع

 

Dossier 0-1-2-3-4

FEP 1

Alter ego+ 1
Français Élémentaire

Primaie

 

A1

 

مبتدی

Dossier 5-6-7-8-9

FEP 2

Dossier 1-2-3-4

FES 1

Alter ego+ 2
Français Élémentaire Secondaire

 

A2

 

Dossier 5-6-7-8

FES 2

 

آزمونهای بین المللی زبان فرانسه:

TCFQ-TEFAQ-DELF-DALF 

عبارت اند از آزمون های سنجش سطح زبان فرانسوی عمومی مورد قبول وزارت آموزش عالی فرانسه_ این آزمون ها شامل مواد امتحانی اجباری و اختیاری است.

آزمون :TEFAQ 

 این آزمون جهت کلیه داوطلبانی است که قصد مهاجرت به کبک کانادا رادارند

:DELF ، DALF 

DELFدیپلم مقدماتی زبان فرانسوی ، DALFدیپلم پیشرفته زبان فرانسوی

مدرک هایی هستند که از سوی وزارت آموزش و پرورش فرانسه صادر می شوند

:TCFQ

    این آزمون نیز جهت کلیه داوطلبانی است که قصد مهاجرت به کبک کانادا رادارند                                                             

 

دوره های  حقوقی زبان فرانسه

دوره های حقوقی زبان فرانسه مختص دانشجویان رشته ی حقوق باگرایشهای مختلف (حقوق تجارت بین المللی ...............)میباشد که در یک دوره ی تخصصی 28 جلسه  ای یک ساعت ونیم بامتدبروز بعد ازاتمام دوره های ترمیک - موفق به سپری کردن دوره Le français juridique میشوند.